lördag 13 mars 2010

Wiki i skolan

Så har jag äntligen startat min wiki, Wiki-storia, som är tänkt att använda i skolan. Eleverna i Svenska A arbetar med temat "Mod" och ska skriva artiklar om pristagare av Nobels fredspris. Detta för att träna sig att söka information och träna på referattekniken. Så långt allt väl... Men då dyker mailet upp från vår dataansvarig. "Alla bokningar av datorvagnar kommer tas bort". Det trådlösa nätverket fungerar knappt inte alls. Det har med andra ord gått från illa till bedrövligt till... Ja, jag vet inte hur jag ska uttrycka det. Det känns tröstlöst att vilja göra saker men inte kunna. Det finns inte en datasal att boka då jag har lektion, tack vare att vi har program med många nätbaserade kurser. Suck. Kanske kommer jag få prova någon gång. I framtiden. Innan tekniken blir omodern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar